kontakt
- arboretum Sofronka, Plzeň Bolevec
- verform@seznam.cz
- +420 603 430 253
- DetskaLesniSkolkaVetvicka
Je předsedkyní KoŠ, z. s., který je zřizovatelem LMŠ Větvička. Působila jako pedagog volného času pro děti druhého stupně ZŠ, také jako vychovatelka ve školní družině, asistentka pedagoga v první třídě ZŠ s programem Začít spolu, živila se hraním divadla pro děti. Je máma. Zkušenost se státním školstvím, příchod vlastních dětí a potkávání se s alternativní pedagogikou jí přivedlo k přesvědčení, že víc než „inteligentní“ pomůcky je potok s blátem, že ti, co se o děti starají, musí znát a respektovat základní dětské potřeby a nezapomínat na svůj dobrý život. V současné době pečuje o Větvičku jako ředitelka a členka průvodcovského týmu, s radostí užívá přátelství drobné komunity, která kolem školky vznikla. Pořád se učí. Hodně od dětí. Vlastních i půjčených. Je to dřina. Dává to smysl.
Během praxe v běžných mateřských školách, jsem zjistila, jak moc děti potřebují kontakt s přírodou a její rozmanitostí. Najednou jsem viděla, že to, na co se celé ráno děti těší, není pečlivě připravená řízená činnost učitelky, která mohla být sebelákavější či používala nejmodernější pomůcky, ale pobyt venku, i když to vlastně bylo jen na školní zahradě. Viděla jsem tam děti, které byly často špinavé či odřené, ale byly šťastné. Děti si společně opravdu hrály. Spolupracovaly při vaření všemožných lektvarů, kde muselo být hlavně hodně vody a písku. Viděla jsem jejich radost, když viděly veverku či přinesly v kyblíku brouka a chtěly ode mě vědět, jak se jmenuje. Potom všem celý den říkaly, že našly ploštici. V šatně se při svlékání sypaly na zem poklady ukryté v kapsách (kamínky, tráva, písek a někdy i ty ploštice). Věděla jsem, že děti nepotřebují, aby jim někdo sáhodlouze o tomto všem povídal, ale že potřebují si to samy zkusit, zažít a hlavně, že si potřebují hrát. Hrát venku s kamarády. Věděla jsem, že chci být toho součástí, že chci být průvodcem v lesní mateřské škole a že se chci na tomto poli dále vzdělávat.
Po zkušenostech s dětskými letními tábory, odehrávajících se v přírodě a následném studiu učitelství pro MŠ, sem se rozhodla podporovat vzdělání blíž přírodě. Jsem ráda, že toho můžu být součástí a podporovat děti v přirozeném rozvoji. Uvědomuji si, že takovéto vzdělávání je specifičtější a ne pro každého to pravé. Na druhou stranu, děti, kterým takovýto systém vyhovuje vypadají velmi spokojeně a šťastně. Když člověk vidí, že to, o co se snaží funguje, dodává mu to sílu pokračovat a dávat maximum, protože vidí, že to má smysl. Jsem ráda, že jsem se dostala do komunity, kde je mi příjemně a kde každý spolupracuje na tom, aby vše fungovalo a děti měly vše co potřebují ke svému přirozenému rozvoji.
Vzdělání
• Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta, CŽV, Učitelství pro 1. stupeň ZŠ
• Západočeská Univerzita v Plzni, Pedagogická fakulta, Učitelství pro SŠ, obor: Psychologie – Výtvarná výchova
• KCVJS, Plzeň – P.E. T. – Výchova bez poražených
• Další seberozvojové semináře, kurzy a výcviky
Praxe
• Spoluzakladatelka ZŠ Inspíria, autorka koncepce a ŠVP pro 1. st., hlavní pedagog, Výchovný poradce, Metodik prevence – Základní škola Inspíria s.r.o. (5 let/ jednatelka – doposud)
• Pedagog – dobrovolník – Lesní mateřská školka Berounka, Druztová (3 roky)
• Lektorka, metodik, kariérový poradce – Krajské centrum vzdělávání a Jazyková škola, Plzeň (2 roky)
• Pedagog výtvarného kroužku a keramiky – SVČ RADOVANEK (3 roky)
• Lektorka seminářů a přednášek pro učitele, veřejnost (průběžně)
• Výtvarná tvorba: PC grafika, design, kresba, malba (průběžně)
Zkušenosti
Již 8 let se věnuji „práci“ s dětmi. Tuto etapu odstartovalo narození našeho syna a následné působení v Lesní školce Berounce jako dobrovolník. Vrátila jsem se tak oklikou přes práci v korporátním prostředí, PC grafiku a karierové poradenství k vystudovanému pedagogickému oboru. Když vyvstala otázka, do jaké školy by děti z lesních školek mohly pokračovat, oživila se mi myšlenka na realizaci vlastního konceptu školy, který se následně (za podpory obce Třemošná, Martiny Kudrnáčové, důvěry rodičů dětí a mnoha dalších) zhmotnil do projektu ZŠ Inspíria. Tato škola staví na obdobných hodnotách jako lesní školky – blízký vztah k přírodě, rozvoj vlastním tempem, v přirozeném prostředí, s dostatkem pohybu a podnětů, učení se vzájemnému respektu a laskavé komunikaci. Jsem velice vděčná za možnost této „stáže“ ve Lesní školce Větvička. Přímý pobyt s dětmi v lese beru jako požehnání, blahodárnou očistu a získávání nových zkušeností. Ráda se učím, což je pro mne základním předpokladem být „inspirativním“ pedagogem. Pedagog, který zná vše, je pro mě „mrtvý pedagog.“ A já chci být živá!:)
© LMŠ Větvička, všechna práva vyhrazena
vytvořeno s ♥ AjA-design.cz